Kunder i butiken, men inga försäljare i sikte? En förändrad efterfrågan kräver effektiva processer både framför och bakom kulisserna, men även kundorienterade arbeitsschema. Med workforce management ser du till att personalen finns just precis där den genererar ett mervärde.
Din personal registrerar sin närvaro med hjälp av många olika enheter. Det kan vara datorer, terminaler, kassasystem eller mobilappar. Dessa uppgifter överförs sedan digitalt till tidsplaneringen och finns alltid tillgängliga för revision. Precis som EU-domstolen och GDPR föreskriver.
Jörg FunkeEn kontinuerlig processoptimering är ett måste i den snabba, säsongsbundna detaljhandeln. Digital workforce management har en så enorm potential att du får tillbaka investeringen på nolltid.
Våra integrerade workforce management-lösningar använder digitalt registrerade tider för att beräkna kostnads-, service- och personalorienterade arbetsscheman. Närvaro och frånvaro, juridiska bestämmelser, kollektivavtal och företagsavtal, balanskonton och individuella önskemål om arbetstider eller arbetspass tas alla med i beräkningen. På så sätt skapas optimerade arbetsscheman som tillgodoser alla aktörers intressen.
Vår lösning fastställer det exakta personalbehovet och planerar var personalen ska sättas in baserat på dagar, timmar eller till och med minuter. Prognoserna tar hänsyn till faktorer som inverkar på efterfrågan, t.ex. kampanjer, väder, ordervolym, försäljning, kundfrekvens eller försäljningssumma per inköp. Historisk data kan också tas med i beräkningen. De faktorer som är relevanta för ditt företag överförs till kassa- eller varuhanteringssystem och kundfrekvensräknare via gränssnitt och tas sedan med i planeringen.
För att e -handelns orderhantering ska vara problemfri krävs att också distributionskedjan fungerar smidigt. Workforce management säkerställer att en anställd med rätt kvalifikationer utför rätt arbete vid rätt tidpunkt på rätt plats i distributionskedjan. Hänsyn tas även automatiskt till ledtider och stopptider. För optimala resultat med nöjdhetsgaranti.
Motiverad personal gör hela skillnaden. De kan påverka sin arbetstid i stor utsträckning med self-services, workforce management-appar, arbetspassbyten och önskade arbetsscheman. En personalorienterad arbetsplanering på golvet, lagret och i nätbutiken ökar motivationen och arbetsvilligheten, vilket skapar en övertygande kundupplevelse.